I could definitely use some suggestions for the puns in this chapter. I've not really managed to work them through in the translation, and fear that might be impossible - I've kept Chief's last line in English, in cursive, since it's actually common among younger Dutch speakers to use English words and phrases, so the joke might be retained. I think this might be the best option, but let me know.
EDIT: For now, we've just translated it and ditched the pun. If anyone has good suggestions, though, they're always welcome.
► Show Spoiler
Paladijn (denkend): Volgens mij ben ik ze kwijt
Paladijn: hijg
Paladijn: hijg
Goblin1: Die handschoenen zijn voor mij
Goblin2: Stil, straks hoort hij ons!
SFX: blader blader
Bookcover: Paladijnenhandboek
Captiontext: Paladijnenregel #38... als de dienaren van het kwaad je uitrusting beginnen te verdelen, ga dan bidden ofwel rennen.
Paladin: Aaaa!
► Show Spoiler
Goblin1: Nou, dank de goden voor attacks-of-opportunity, of niet soms?
Goblin2: Echt wel
GOBLINS -Leven vanuit hun oogpunt
► Show Spoiler
Chef: Dat was goed gevochten, Goblins. Maar vergeet niet dat de avonturiers die ons vandaag aanvielen allemaal groentjes waren.
Chef: Vergeet nooit dat we zomaar aangevallen zouden kunnen worden door veel sterkere avonturiers, dus moeten we altijd scherp blijven.
Chef: Stuntel, ik wil dat jij serieus beter gaat mikken, okee?
Goblin1: Ja.
Goblin1: Graag zelfs.
Stuntel: Ik zei toch sorry
► Show Spoiler
Chef: Eenoog en Groot-Oor, ruim de dode rogue en wizard op.
Eenoog: Okee
Groot-Oor: Geen probleem
Chef: Kan-Geen-Naam-Verzinnen-Want-Hij-Ziet-Er-Zo-Gewoontjes-Uit, ga de waarzegster halen en zeg haar dat het veilig is om de gewonden te komen verzorgen.
Kan-Geen-Naam-Verzinnen-Want-Hij-Ziet-Er-Zo-Gewoontjes-Uit: Prima Chef
Chef: Goed, zoals ik dus zei...
Zeurt over Namen: Ik heb een vraag, Chef
Chef: Zucht
Chef: What is er, Zeurt over Namen?
Zeurt over Namen: Hoe zit dat nou met onze namen? Ik bedoel, ik snap dat we onze jongen soms naar hun uiterlijk of persoonlijkheid noemen, maar is het echt nodig om sommige namen door de waarzegster van de stam te laten kiezen?
Zeurt: Die arme Sterft-Verschrikkelijk hier leeft zijn hele leven al in angst!
Sterft-Verschrikkelijk: In godesnaam, kijk uit waar je dat zwaard heenzwaait!!!
Zeurt: En de enige reden dat jij tot chef verkozen bent is omdat dat je naam is!
► Show Spoiler
Chef: Ho eens even! Ik ben tot chef verkozen omdat het mijn lotsbestemming was om...
.
Jong-en-Beeldschoon: Ik heb een visioen gehad!
Chef: Wat heb je gezien, oh Jong-en-Beeldschoon, onze waarzegster?
Zeurt over Namen (denkend): Waarom hebben we haar zelfs haar eigen naam laten kiezen?
J&B: Morgen zal ons dorp aangevallen worden door drie avonturiers! Daarom heb ik mijn voorspellende gaven gebruikt om deze formulieren te maken, die hun sterke en zwakke punten weergeven.
Chef: Papieren die hun hele personage beschrijven? Hoe heb je deze 'personageformulieren' genoemd?
Zeurt: Zucht
Zeurt: Nou komt het.
J&B: Ik noem de personageformulieren...
J&B: Dingen-Over-Mensen-Die-We-Niet-Kennen-Papieren!
Zeurt: Oh, kom op!
► Show Spoiler
Chef: Wauw! Dat is nog beter dan je twintigzijdige dobbelstenen waar met speciale verf nummers op geschilderd zijn.
Chef: Je geverfde twintigjes.
Jong&Beeldschoon: Je bedoelt mijn Laat-Nummers-Tevoorschijn-Komen-Ook-Al-Weet-Je-Niet-Welke-Nummers-Het-Zullen-Zijn-stenen?
Chef: Juist!
Zeurt over Namen: Dat is de druppel! Ik ga lekker schilderen aan mijn Tinnen-Incarnaties-van-Verscheidene-Monsters-en-Avonturiers.
Chef en J&B: ?
Chef: Hmf.
Chef: Typisch.